Новата Tesla 3, представена на 31 март, ще струва минимум 35 хиляди долара. Доставки – най-рано след 18 месеца. Ценово автомобилът влиза в сегмента на 3-та серия на BMW, C-класата на Mercedes и Audi A4. За тази цена въпросните производители лесно ще ви предложат добре изработено табло с безброй глезотии. За същата сума Tesla залага на чисто табло и един голям екран.

Ето защо.

Колата съвсем не е спартанска, както навяват първите мисли при детайлно вглеждане в таблото. Вярно – вътре виждате единствено 15-инчов touchscreen екран, поставен на въртяща се стойка. С колко карате в момента? Трябва да видите в горния ляв ъгъл на въпросния екран. Колко градуса е навън – също там. Коя песен върви на мултимедийната система. Екранът е мястото за това.

Вместо да наподобява интериора на предишните модели, новата Tesla 3 сменя посоката наопаки и за това има няколко обяснения.

Версия 1 – за да се постигне цена от 35 хиляди долара (което принципно съвсем не е ниска цена), Елън Мъск е трябвало да пести от всяка възможност. Това е възможно обяснение, но не изглежда да е основната причина.

Друга възможност, както пише Крис Цайглер, е интериорът все още да не е готов. При положение, че колата ще бъде завършена и пусната в продажба най-рано след 18 месеца, това е допустимо. Там е работата, че от Tesla обявиха интериора за завършен. Тоест – това, което е показано на 31 март, това ще бъде пуснато в продажба.

Третата причина, навярно най-меродавна, променя драстично правилата на играта. Възможно е Tesla 3 да се движи сама. Ако автомобилът е автономен, съвсем естествено е определени уреди да бъдат разположени на място, което не е задължително перфектно видимо за водача. Самият Илон Мъск сподели по време на презентацията, че като базова характеристика на автомобила ще бъде инсталиран автопилотен хардуер. Пълен автопилот навярно ще има като допълнителна екстра. Ако всичко това е така, идните 18 месеца ще бъдат изключителни. Не е за вярване какво може да се случи само след година и половина. Новата Tesla 3, ако оправдае очакванията, може да преобърне автомобилния бизнес. 

И все пак, с колко караш в момента? Я да ти видя километража. Тези реплики, ако се окажат излишни след 18 месеца, дали няма да бъдат част от намаленото удоволствие от шофирането? Сигурно е хубаво да се излегнеш и гледаш филм, докато колата върви сама, но още по-хубаво е да видиш какво прави стрелката на оборотите при подадена газ.