Вчера стана ясно, че Snap Inc., изобретателят на Snapchat, ще излезе на Нюйорската борса. Инвеститорите най-накрая ще разберат как компанията обяснява своето място на пазара, заедно със всички финансови подробности, когато Snap дебютира на пазара. Според очакванията на анaлизaтopитe тoвa ще бъдe нaй-гoлямoтo тexнoлoгичнo ІРО cлeд излизaнeтo нa бopcaтa нa Аlіbаbа пpeди тpи гoдини.

Зашеметяващият ръст на продажбите не е никак евтин, пише Сара Фрайер от Bloomberg. За миналата година приходите, задвижвани от реклама, са 404 500 000 $ – почти седем пъти повече от продажбите година по-рано. И все пак загубите през миналата година са били много по-големи, по 514,6 $ милиона, в сравнение с 372,9 $ милиона за 2015 г.

Snapchat се ползва от 158 милиона дневни активни потребители на услугата. За сравнение Instagram последователите са 400 милион, от които 150 милиона души, използват функцията Stories, подобна на Snapchat функция. В същото време потребителските печалби Snapchat се забавят. За инвеститори, които сравяват ситуацията на Twitter Inc. – социално-медийната компания не е в състояние да се възстанови, заради забавения растеж на потребителите.

С огромните приходи, но по-слабия потребителски растеж, Snap иска инвеститорите да се фокусират върху средния приход на потребител. В момента компанията води с продажби от 1,05 $ за всеки ден на потребителя, в сравнение с Facebook за 4,83 $ на месечна употреба, така че е повече от ясно, че има място за растеж. Но това разширяване ще бъде фокусирана върху развитите пазари, казват от Snap. Извън Северна Америка и Европа, потребителска база на Snap не расте изобщо през последните три месеца на 2016-та.

Snap имат големи планове за развитие. В своето изложението си на борсата, фирмата се описва като компания портфейл за Snapchat, приложение за фото- и видео-споделяне. Но много от изброените рискови фактори означава, че от Snap са готови да развиват и бъдещи продукти.