Първият принцип на хибридите повелява: ако двигателят работи, батерията се зарежда.Хибридът е автомобил, който комбинира двигател с вътрешно горене и електрическидвигател. Само, че при хибридите на Volkswagen има още няколко ключовипринципа. Plug-in технологията(наличието на заряден изход) позволява напълно да свикнем със зареждането наавтомобила в контакта, както вероятно ще се наложи в недалечно бъдеще.Освен това GTE-тата на Volkswagen имат и чудесен пробег само в електрически режим. Нотъй като тази тема неизбежно води до терминология и инженерно звучене, Volkswagen в България избра да представи своите хибриди по единнеочакван начин. Voltswheel.

Колко кучета са необходими, за даподгонят 204 коня? Voltsweel eиновативно съоръжение, изобретено в България специално за случая. Топредставлява мотор, задвижван от безкрайната енергия на най-добрия приятел начовека: кучето. Знаеш, че в градски условия тичането за кучето и тока втелефона ти никога не са достатъчни. Затовапри тази „хибридна” инсталация, когато колелото се върти, а бозайникът сезабавлява, Voltsweel генерираток, достатъчен да зареди мобилния ти телефон. А защо не и батерията наавтомобила? По същия начин, когатомоторът на автомобила се върти, пътниците се наслаждават на пътешествието си, абатерията се зарежда с ток за нови електрически подвизи. Иновативнатаинсталация цели да привлече вниманието на колкото се може повече хора къмелектрификацията на автомобилите и да ги научи чрез игра и забавление що е тохибрид и накъде са тръгнали нещата в автомобилния свят. В името на бъдещето на природата, на нас и на нашите най-добри приятелисред живите същества.

Golf е първият модел на Volkswagen, който се предлага с всички възможни видове двигателии задвижвания: бензинов двигател, дизелов двигател, двигател за работа наприроден газ, хибриден двигател и чисто електрически двигател.  Това е не е случайно – масовият любимец на поколения европейци е безупречния технологиченобразец, на който хората да се учат и да свикват с тенденциите от бъдещето.Изцяло електрическият е-модус на Golf GTE е идеален за придвижване в градска среда: тойпозволява шофиране без вредни емисии, напълно безшумнo, до 50 км пробег (напълно достатъчни за града, защотосредностатистически 78% от всички дневни пътувания не надхвърлят 50 км пробег)при впечатляващ въртящ момент. Режимът на работа, както и енергийният поток, севизуализират на радио-навигационната система. А по време на спиране, при всичкирежими на работа, Golf GTE генерира енергия посредством рекуперация, коятоенергия се насочва и съхранява във високоволтовата батерия и може да сеизползва по-късно при шофиране.

Ускорението под лъжичката не е любов.Това е ускорението на 204 коня под капака. Един електрически двигател осигурява пълен въртящ момент незабавно,докато един двигател с вътрешно горене се нуждае от „засилване“. Товае и причината, поради която новият Golf GTE ускорява така феноменално от покойили при изпреварване и оставя другите превозни средства зад себе си. При „Boost“ електромоторът с мощност от 75 кВт (102 к.с.)работи съвместно с бензиновия двигател 1,4 TSI с директно впръскване и мощност110 кВт (150 к.с.) и катапултира хибрида напред. Като цяло се постига системнамощност от 150 кВт (204 к.с.). По този начин Golf GTE постига внушителните 350Нм въртящ момент и ускорява само за 7,6 секунди от 0 до 100 км/ч.

И обратно, извън терминологията и цифрите –  еуфорията на косматите любимци показва ясно идиректно каква емоция от движението ще изпиташ зад волана на GTE-тата, та даже няма да тисе слиза.