Белгийският дизайнер Раф Симонс ще бъде ко-криейтив директор на Prada от 2-ри април редом до наследницата на бранда Миуча Прада, беше обявено официално в неделя. Според изявлението, двамата ще имат равни отговорности в креативната част на процеса и взимането на решения, а първата колекция на новосформирания тандем ще бъде дамската пролет/лято 2021, чието представяне предстои в Милано този септември.

„Както времената се менят, така и с тях креативния процес.“ се казва също в официалното изявление на модната къща. Слухове за подобна комбинация витаят из модните среди от години, може би малко след напускането на Раф Симонс от водещата позиция в Calvin Klein през 2018-та година. С Prada не става въпрос за поредната колаборация, или просто обмяна на интелектуална собственост между две креативни звена, а по-скоро за взаимно предизвикателство и нови измерения: „нов подход в самата дефиниция на креативна посока за развитие на моден бранд днес“. Изявлението на Миуча Прада в последствие потвърждава това, заявявайки че „Договорът (б.а. с Раф Симонс) е вечен, без крайна дата.“

Малко предистория за модна къща Prada. Първият бутик за кожени изделия отварят през 1913 г. в Galleria Vittorio Emmanuele II, Милано от братята Марио и Мартино Прада. През 1919 г. стават официалния снабдител на кралската фамилия и бранда става символ на италианската аристокрация. Въпреки патриархалните разбирания на Марио Прада, неговият единствен син няма интерес към семейния бизнес и ръководството на компанията се онаследява от дъщеря му Луиза Прада, която е на чело цели 20 години. Около 1975 г. редом до майка си застава младата Миуча Прада, която първоначално се фокусира върху аксесоари.

През 1977 г. Миуча среща Патрицио Бертели, млад италианец със собствен бранд кожени изделия, който година по-късно става неин съпруг и съдружник в компанията, поемайки заедно в нови измерения. През 1979 г. модната къща прави първите си обувки, а първата дамска колекция облекла е показана в Милано през 1988 г. и света се влюбва в изчистените, изтънчени линии, луксозни платове и отличаващи се цветове. През 90-те Prada вече е най-желаният бранд в модната индустрия и до днес със завидно рекламно лице – Her Fashion Magesty Анна Уинтор (or the Devil wearing Prada, if you wish).

Обратно в неделята, белязала промяната в столетната традиция – по време на пресконференцията, където беше обявено, че Раф Симонс става част от екипа на Prada, той разказва, че още след напускането си от Calvin Klein, Бартели се е свързал с него. Преди да започне работа в Calvin Klein и Dior, Раф Симонс е работил за Бартели в Jil Sander, когато бранда e част от Prada Group.

Симонс ще продължи да управлява и работи по собствения си бранд Raf Simons успоредно с предизвикателството да твори за миланската модна къща. Очакваме с нетърпение резултатите през септември.