Той премина през живота със скоростта и класата на собствените си Ферарита, пушейки любимите си пури и с еспресо в кръвта. Човек, над живота. Надписът на постера в кабинета му гласи: Всеки акт на създаване е преди всичко акт на унищожение. 

След като през изминалия уикенд бе обявено оттеглянето на Серджо Маркионе от поста му Изпълнителен директор на Фиат Крайслер, поради влошено здравословно състояние, след операция на рамото, днес бе обявена смъртта му.

Today, we lost not just a great of the F1 community, but a titan of the automotive world as well. Fiat-Chrysler and Ferrari CEO and Chairman Sergio Marchionne passed away at the age of 66 this morning, in Zurich, Switzerland. He led an incredibly successful automotive career. Joining a floundering Fiat in 2004, he cut middle management and lowered wages to ease their billion-dollar losses, and after 2 years under his guide, Fiat returned a profit for the first time in 5 years. When the worldwide financial crisis hit and Chrysler entered into bankruptcy and very nearly collapsed, it was Marchionne who headed the merger with Fiat, returning them to profitability and creating the seventh-largest automaker in the world. A true example of Sergio's leadership comes in the form of FVA's sales. In 2017, FCA pushed 2 million cars in the United States, more than double it's sales in 2009. However, Sergio was more than just a businessman; he was a dear friend and colleague of the highest caliber, and he will be dearly missed by all who knew him and then some. He took two ailing companies and turned them into auto giants, while also heading one of the most revered names in the auto industry. He was a phenomenal leader and truly great man, and I know Enzo will be more than proud to finally meet him. Addio, Sergio 🏁. • #rip #ripsergio #sergiomarchionne #ferrsri #fca #fiat #chrysler

A post shared by Japa Inc.™ (@yodaspeak77) on

Той оглавяваше Fiat от 2004-та година и съживи американския бранд Chrysler след банкрута му през 2009 г., придобит от италианската компания, която бе преименувана в последствие на FCA. Маркионе беше известен с майсторството си в реструктурирането. През 2015-та година той отдели Ferrari и подаде документи за листването на бранда на Ню Йоркската стокова борса. По време на управлението си е повишил приходите на холдинга над 10 пъти.

Manager d’altri tempi. Esempio.🙏🏻 #sergiomarchionne#fiat#fca

A post shared by Reno Tonuzi (@reno_t) on

Личността и успехите му винаги са били предмет на спорове в Италия, където с твърда ръка е заставал срещу профсъюзи и стачкуващи, съкращавайки драстично работната ръка на компанията. Взискателен работодател, с неуморим дух и работен график почти без почивка.

Неговото място ще бъде заето от Майк Манли, който оглавяваше брандовете Jeep и Ram, част от групата. Неговата първа задача като Изпълнителен директор ще бъде дискутиране на финансовите отчети, на групата за втората четвърт на 2018-та година, които бяха обявени по-рано тази сутрин.