Мода от латински: modus – маниер, норма, правило, време, ритъм; начин на изразяване според вкуса, маниер на обличане и поведение,характерни за дадена епоха. Израз на идеала за красота, социално-психологичноявление и граница. Висококласов арбитър виреещ най-вече в Париж, Лондон, Миланои Ню Йорк. Модата е всичко заради, което си струва да живеем.

Анна Великовa e PR мениджър на H&M България и ценител на модата, с отличителен стил и любител на красивите неща в живота. 
Модата е средство да изразиш себе си. По дефиниция е това, което обединява актуалните тенденции и в този смисъл тя е най-непостоянното нещо, което познаваме. Както казва любимият ми дизайнер Ив Сен Лоран: „модата е преходна, стилът е вечен“, затова предпочитам да говорим за стил. Възхищавам се на всички онези хора, които успяват да изградят собствен отличителен стил, който да превърнат в емблема. Стилът е много повече от модата – той е ясна концепция, начин на живот и светоусещане, въпрос на интерпретация на всичко, което ни заобикаля. Селекцията, която подготвихме заедно със Слав отразява именно това – хора, които се вълнуват от мода, успяват да пречупят тенденциите през собствената си призма и добра визуална култура, което в резултат възпитава на качествен стил.

Слав е гримьор и основател на онлайн списание за мода, хора и попкултура 12 Mag. Модата за мен е професия, страст, език, чрез който може да заявиш позицията си към света и себе си. Все още предпочитам да гледам романтично на модата, като муза, като изкуство, като идеал. За съжаление последните декади „извадиха“ модата от тази й роля и я превърнаха във маркетингова въртележка, чиято едничка цел е печалбата. Социалните мрежи доналяха масло в огъня, превръщайки модата в територия, на която лошият вкус става стандарт. Територия, в която за жалост количествените натрупвания не водят до качествен резултат.


1. Алис Симеонова

Както често яописват, тя е Алис в страната на модата. Стилът ѝ е модерен, женствен иградски. Лъчезарната ѝусмивка и светла визия винаги успяват да те заредят положително. Пътува много, яде цветен сладолед и обича модата, а всичко това можеш да видиш в нейния свят.

2. Антония Йорданова

Тявинаги има мнение, което не се притеснява да изрази. Когато разглеждаш профиларазбираш, че е личност с характер и свободна от задръжки. Определено харесваярките цветове, разчупените форми и провокативните визии. Изключително многонабляга на маникюра си като част от аутфита.

3.  Ивелина Сакалийска

Разглеждайкипрофила ѝ сигурно ще си кажеш искам да се запозная с тази жена. Всички снимки са индивидуални, но в същотовреме си приличат, понеже успява да запази собствена линия и стил. Определеностилът ѝ е на модерна успяла градска жена, която уверено прави това, което ѝхаресва. Освен мода, разбира и от интериор, които заедно се съчетаватперфектно.

4. Роди Радичков

Не много хораса чували за нея, но тя е една от първите, които започват да влияят наобществото със стила си. Има ексцентрична визия и собствен стил. Залага наакцентите в тоалетите. Обича нестандартното с различни материи. От старата генерация, разпознаваема е със стила си. Пътува много и се наслаждава на мода, архитектура и хубава храна.

5. Сирма Маркова

Изключителноинтересна и леко загадъчна. Снимките, които прави са с последователност ихарактер. Обича да показва по-земни цветове. Смесва кадри от природата имодата, които правят още по-завладяващ и оригинален профила ѝ.

6. The Garage Starlets Цветелина Попов и Катя Пенева

Те са русатаи черната. Някои биха ги оприличили на кифли, но всъщност са красиви и успелижени, които харесват лукса и качеството. Определено обичат хубави иелегантни кройки, подчертаващи формите на тялото им. Същото важи и за скъпите марки и всичко най-ново излязло на пазара.

7. Edgy Cuts / Венета и Кайра

Няма нищопо-хубаво от това да имаш хоби заедно с дъщеря си. Те са майка и дъщеря, показващи как могат да изглеждатмодерните майки с техните деца в забързаното ежедневие. Определят стила си като edgyminimal design.Винагиусмихнати и елегантни, залагащи на цветни аксесоари – това са те.

8. Elvan Ali

Интереснотопри нея е, че освен снимки и текст,прави и видео, в което разказва за модните тенденции и преживяванията си. Залагана класическото черно и бяло, и понякога малко зелено. Фотогенична иартистична са точните думи, които я описват. Има ясно виждане как трябва даизглеждат нещата и това успява да пренесе в снимките ѝ.

9. By Far shoes/Сабина, Валентина и Деница 

След каторазгледаш страницата им си казваш, че навярно мото им е happy feet. Тяхнатастраст и мания са хубавите и добре направени обувки, без значение класическаформа или по-разчупена. Друго почти не можеш да видиш от тях, но това е съвсемдостатъчно, за да ти помогне да знаеш всичко за модата при обувките.

10. Алек Гълъбов

Дойде ред ина единствения мъж, който е достоен да влезе в топ 10. Макар и многомлад, чувството му за съчетание на дрехи е изключително прецизно. Изглежданебрежен и спокоен да изрази себе си. Визиите му са провокативни и бунтарски.


За проекта 

“КОЙ ДА СЛЕДВАМЕ В СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ, АКО ИСКАМЕ ДА ЗНАЕМ ВСИЧКО ЗА…” е радио и интернет проект, който представя филтрирана селекция на профили на влиятелни българи във Фейсбук, Туитър, Инстаграм, които трябва да следим, за да бъдем добре информирани по определени теми. Това са профили на хора, които се радват на определено висок обществен интерес, имат какво да кажат, информират, провокират, забавни са. Това проучване е естествено продължение на проекта ТОП 150 най-влиятелни българи в социалните мрежи, който egoist.bg, VIVACOM и Дарик радио стартираха през 2015 година. Да подредиш най-влиятелните българи в социалните мрежи е занимание интересно, но и трудно. Причините са няколко – какво точно е влияние, как се измерва то, кои са меродавните показатели, какво се случва в огромното море на социалните мрежи, което дори най-мощните софтуерни приложения се затрудняват да следят?  

Какво ново?

За разлика от първото проучване, което представи 150 профила на влиятелни българи в трите социални мрежи във Фейсбук, Туитър, Инстаграм, тази година стартираме проучване, което ще представя топ 10 профили отново в тези социални медии, но този път всеки месец и с определена тема. Има определени периоди в годината, когато хората се интересуват от конкретни теми – когато има европейско по футбол, това е футбол; когато има олимпиада, това е олимпиада; когато има президентски избори – това е политика и т.н. Така всеки календарен месец ще представяме листа с ТОП 10, които да бъдат следвани, като например: Топ 10 политически журналисти, топ 10 стилисти, Топ 10 спортисти и т.н. Различно ще е, че тази година проучването няма да включва жури, но за сметка на това ще работим за всяка тема с експерт-ментор по нея, който ще бъде предизвикан да анализира и коментира резултатите от съответната месечна селекция. Социалните мрежи  Избрахме да изследваме Фейсбук, Туитър, Инстаграм, защото са несъмнено трите най-популярни мрежи в България. Второ, всяка се характеризира с определен тип потребители, които ползват мрежите за конкретни неща, естествено в зависимост от самите социални платформи. Фейсбук, Туитър и Инстаграм имат конкретна специфика, която донякъде предопределя хората, които ги използват, както и конкретното съдържание, което споделят. Затова ежемесечната тематична класация на топ 10 профила, които да бъдат следвани, ще определя и кои от тези социални медии ще бъдат изследвани.   

Етапи на проучването 

Определянето на влияние се прави по различни методики, затова решихме в началото да определим няколко стъпки, които ще ни ръководят:  

1.  Определяне на социалните мрежи – Фейсбук, Туитър и Инстаграм. За всяка месечна тема изследването ще се прави с комбинация от две или три от тях.   

2.   Определяне на важни месечни теми, в които ще се опитаме да съсредоточим търсенето на влиятелни профили в социалните мрежи.   

3.   Извършване на първоначални анализи с едни от влиятелните световни платформи (като Brandwatch, Klout, Klear, Simply Measured, Social Bakers, Union Metrics, Collec.to, LikeAlyzer и други), които се занимават с мониторинг и анализ на влияние в социалните мрежи.   

4.  Специална дискусия с ментор-експерт по определената месечна тема в полза на точните резултати на анализа на влияние на селектираните профили.  

5.  Осъществяване на финален анализ по предварително избрани количествени и качествени критерии и селекция на топ 10 влиятелни профили в социалните мрежи за всяка месечна тема и представянето им.  

Основни критерии 

Ръководехме се от следните неща при разглеждане и класиране на всеки от профилите:  

1.  Да са активни през последните 3 месеца.  

2.  Да са на реални хора, които могат да бъдат идентифицирани.  

3.  Да водят активни разговори в социалното пространство, да инициират теми, да предизвикват дискусии. Да не са просто разпространители на чуждо съдържание,  защото за нас е важно качеството на разговорите, както и до каква степен собственото съдържание предизвиква дискусии.  

4.  Да са българи и да са възможно най-адекватни за конкретната месечна тема. Независимо дали някои от постовете им са на чужд език.  

5.  Да провокират разговори, мнения и споделяне от други хора с влияние. Например – ако ваш пост бъде споделен и/или коментиран от влиятелна личност, това дава по-голяма тежест от 10 други споделяния/коментари). Също така – 10 споделяния от 10 различни хора са по-важни от 10 споделяния от един и същи човек.  

6.  Да не са част от група, където се забелязва неестествена активност.