Писна ти от началника? Останал си без работа? Преориентираш се в професията? Сметката ти е на нула и спешно трябва да се хванеш някъде? Да си създадеш профил в LinkedIn е перфектното решение. Тази социална мрежа предлага 24/7 информационен ресурс за подбор на персонал на работодатели, които търсят таланти. В доклада на Jobvite 2016 Recruiter Nation, 87% от работодателите намират използването на LinkedIn за най-ефективен начин да се запознаят с кандидатите по време на процеса на наемане.

Но какво наистина хваща окото на работодателя, когато разглежда профила ти? Гуен Моран от fastcompany.com обобщава:

Непълните профили се пропускат

Когато Касандре Джоузеф подбира нови кадри, тя иска да види професионалния опит, образованието и постиженията на кандидатите. Непълните профили правят задачата доста по-трудна и заради липсата на важни данни тя не може да определи дали въпросният човек е най-подходящият за свободната позиция. Това прави лошо първо впечатление, споделя Джоузеф. Намирам профил на някого, в който излиза, че е работили на четири различни места едновременно. Новите работни места са добавени, но не са поставени крайните дати. Което пък показва, че човека не е обновявал профила си в LinkedIn от години, казва тя.

Без селфита

Снимката също е важна за първото впечатление, така че положи малко усилия, казва експертът в сферата Дона Свиай. Трябва да изглеждаш професионално и като представител на работата, която търсиш. Селфита и ваканционни снимки определено няма да ти свършат работа. Хората могат лесно да оценят техните профилни снимки с помощта на Photofeeler.com и Snappr.co, казва Свиай.

Има значение кой „познаваш“

Профили само с няколко контакти също са непривлекателни, твърди работодателя Моли О’Мали. Най-ефективните хора имат стабилни мрежи и профилът им в LinkedIn представя това. Не е нужно да имаш хиляди приятели, но 300 или малко отгоре е идеалната бройка, казва тя. Така че огледай хубаво контактите си преди да търсиш нова работа.

Несъответствията носят черни точки

Джоузеф споделя, че работодателите често гледат профилите, за да се потвърди информацията за даден кандидат. Така че, когато датите на заетост, работните заглавия или други факти са различни в профила и автобиографията ти, бъдещият ти шеф веднага може да те отреже.

Никой няма време за дълги резюмета

Обобщи живота си като копирайтър, казва Свиай. Маркирай важните качества и успехи, пусни координатите си и чакай някой да се свърже с теб. Използвай кратко копиране и резюмирай в точки, за да е по-прегледно. Тъй като все повече работодатели използват мобилни устройства, твоето представяне трябва да бъде лесно за четене на малък екран. Според Свиай е от решаващо значение да се включат ключови думи за индустрия, в която искаш да се развиваш, за да е по-лесно търсенето.

Специалността ти е по-важна, отколкото предполагаш

Работодателите могат да намерят профила ти в LinkedIn чрез Гъгул вместо от самата платформа, казва Свиай. Резултатите в търсачката обикновено включват местоположение и специалността ти, която се появява под името на профила. Възползвай се максимално от възможността на функцията.

Жаргонът е забранен

Ако си се самообявил за нещо от рода на „върховен транспортьор на IT знания“ или „нинджа в социалките“, не очаквай работодател да разбере това, което правиш, твърди О’Мали. Длъжността ти трябва да е ясна, а жаргон използвай на улицата.

Работодателите четат мислите

Поддържай активен профил, когато си търсиш работа, съветва Мелани Лъндбърг, вицепрезидент в застрахователна компания. Чети новинарски емисии, споделяй, коментирай – това показва ниво на професионална ангажираност, казва тя. По същия начин давай и линкове към статии, които си написал или други примери за работата си.

Препоръките са добри, но…

Възможно е работодателите да се впечатлят от препоръки, но само ако са къси и подчертават твоите способности, споделя О’Мали. Не ги забравяй, но и не залагай много на тях.

Сподели, че наистина си търсиш работа

С помощта на опцията в LinkedIn, можеш сам да уведомиш работодателите, че си търсиш работа. Свиай казва, че е добра идея да се използва тази опция, която показва, че се оглеждаш за потенциални възможности.