Нещата с определени класически елементи от мъжкия гардероб се развиват като нов модел смартфон. Използват се думи като technical wear, water repellent fabric, premium lightweight adventure wear, това не е истина. Обаче е истина – все едно, че влизаш в убертехнологично ателие на софистицирани шивачи, които веднъж ушили нещо за теб, набързо те превръщаш в градски вълк, който прекосява улици, булеварди и авенюта с увереността на герой от шпионски трилър.
Връхната мъжка дреха преживява интересни превъплъщения в разни периоди. За щастие, класическата такава оцелява. То не бяха разни безумни опити да се добавят iPhone джобове, ама безброй, както и други излишни технологични допълнения в разни якета – място за това, място за онова, хайде по-полека, моля. Тренчът, господа, дишайте спокойно, все още е тук, даже по-адекватен за пролетта откогато и да било (съответно и за есента, разбира се). Ако приемем, че въпросния мъжки тренч е от онези essential items, които всеки трябва да има в гардероба си, не защото е претенция, а просто защо дава безброй възможности за комбинация, иновациите в този тип дреха идват тъкмо навреме.

 

Случи се така, че през годините се появиха редица интерпретации на тази връхна дреха, които я превърнаха в разпардушинен шлифер, мотаещ се нагоре-надолу по тялото, еднореден, отпуснат и рядко изглеждащ сериозно. Актуалните версии, вдъхновени от завърналия се интерес към тренча, както и присъствието на сериозни модни играчи в битката за най-добра версия, представят отлична селекция от нови модели, които са изчистени, със собствени технически иновации, безупречно усъвършенствани, елегантни, пък и функционални – оставате сухи, когато навън вали; вятърът не брули вас, когато брули околните; комбинациите са достатъчно, а удоволствието от носенето се увеличава. Естествено, че традиционните играчи на пазара като Burberry, Mackintosh и Acquascutum (тук препоръчваме да заложите на последни две компании) се представят отлично във висшата лига, но нашето скорошно внимание приковава една фриволна италианска компания, чието ДНК пасва отлично на нашето тренч светоусещане. Пък и защото е от Милано, а Милано винаги има една сиво-сурова италианска елегантност, решихме да поразпитаме за компанията, написахме им едно-две писма, те пък взеха, че се вързаха на нашите стилови питания и разказаха повече за тренча. Това-онова, което вече ни прави новите професори по темата.

Общото между компаниите, които се борят на тренч-фронта е, че променят силуетите на кройките, залагат на олекотени платове, въвеждат по-софистицирани водоустойчиви материали, взаимствани от спортните премиуим марки. Ясно е също така, че вероятно всяка марка за мъжка мода има своята версия на тренча, но лишени от излишно време, тук наистина залагаме само на една – Sealup.

Това, което ни харесва в Sealup е особената миланска елегантност, ненатпрапчива и дори приглушена, но много фина и винаги технологично иновативна. Харесва ни именно последното – иновациите не са в нови джобове за iPhone или не-знам-си-каква-джаджа, а в смислени неща. Sealup залага на нови платове и технологии, новите възможности в индустрията се въвеждат с далеч по-бързи темпове от преди и позволяват сериозно технологично развитие. Тренчът на Sealup е лек, от модерни платове, всеки елемент е създаден по точно изискване на компанията.
Любимият ни Ник Фолкс, редактор през годините на ключови позиции във Vanity Fair, GQ, Financial Times и къде ли не още, дори има книга по темата, наречена естествено “The Trench Book”. Естествено, че той връща и назад във времето, когато тренча е военна униформа, което само напомня, че практическите удобства на този вид връхна дреха не са едно и две. Интепретациите на класическия trench coat не са едно и две и този сезон. Ние залагаме на Borgonuovo на Sealup. Ако го видите някъде по време на следващото си италианско посещение, не се замисляйте. Този тренч е тренчът на годината.