Дали ще вали? е въпрос, който напоследък си задаваме доста често, уморени от следене на прогнозите ежедневно. В разрез с тази “тенденция”, снощи по време на вечерята организирана от екипите на Дарик радио и егоист витаеше по-скоро едно емоционално дано завали…, защото тогава образът на главния герой на вечерта става най-ярък.

Аертон Сена – “Магьосникът в дъжда”, “Виртуозът” от Бразилия и неговата кратка, но забележителна история по пистите на F1 в нескрито съперничество със съотборника му Ален Прост. Една история за победата, защото, както казва Сена:

Да си втори-това значи да си първи сред загубилите. Победата е най-важното нещо. Всичко останало е следствие от това.

Докато гостите се наслаждаваха на вкусното гурме меню в градината на ресторант La casa в София поднесено в компанията на неустоим Babich, водещите Иво Райчев, Михаил Дюзев и Константин Вълков ни върнаха в славните години на пилота и изкусно редуваха емоциите със спиращи дъха кадри, интервюта и коментари.

Не бяха пропуснати и техническите детайли на този спорт, чиято специфика и гениалност при пилотиране на мокра писта бяха обяснени от дългогодишният коментатор на състезанията от Формула 1 – Момчил Манчев.

Всичко започва още през далечната 1984 година, когато опитният французин Ален Прост стартира първи на мократа писта в Монако, а дебютантът Аертон Сена потегля от 8-ма позиция. Бразилецът бързо изпреварва пилотите и пред него е единствено Прост, който дава знак на маршалите, че състезанието трябва да бъде прекратено, заради силния порой.

Само обиколка по-късно е развят червен флаг за край, но точно тогава Сена изпреварва Прост. В крайна сметка победата е присъдена на французина, а бразилецът остава втори.

Следващите години са белязани от нови сблъсъци между гладиаторите на пистите Ещорил (Португалия), Сузука (Япония), Имола, Монца (Италия), до кулминацията на титаничното съревнование в Гран При отново в Япония.

Съперничество между двамата, продължило повече от 6 години, се превръща в приятелство, когато Прост се оттегля от Формула 1 след титлата си с Уилямс през 1993 година.

Няколко месеца по-късно, на състезанието в Сан Марино, Аертон Сена прибира в джоба си австрийския флаг, за да го развее на финала в памет на загиналия предишния ден австрийски пилот Роланд Ратценбергер. Бразилецът води останалите пилоти, когато изведнъж неговият FW16B получава повреда, не променя посоката си на движение на влизане в завоя Тамбурело и се удря в бетонната стена край него. Най-великият пилот на Формула 1 завинаги приключва земния си път като победител.

 

 

 

 

В духа на победата, партньори на събитието бяха Shell, Tag Hauer, Sonax, Giulian, Galenic.