Първото, което не забравяш – тишината. Този автомобил е наистина тих. След това мигновено идва и объркването от високото ниво на стандартното оборудване и неща, които уж би трябвало да глезят, а всъщност разбираш, че ползваш почти непрекъснато.

Фразата „да, мога и без това“ е ненужна, сигурно е, че изцяло новият Hyundai i30 е натъпкан с електроника и екстри, но също така е сигурно, че точно всяка от тях намира своето приложение в градската джунгла. Две седмици сме с този i30 и почти няма функция, която да не сме използвали, при това интуитивно, винаги на място, без усилие или нарочна мисъл за това.

Започваме с любимите ни градски маршрути, тъй като искаме да тестваме изцяло новия i30 по познати пътища. Там, където знаем кога да ускорим, кой завой е сложен, кога може да изпреварим, къде искаме да паркираме бързо. Лекотата на управление е впечатляващо.

И пак тишината, тя прави впечатление на всеки, който се качи при нас – тишината първоначално дори обърква, натиснахме ли наистина бутон „Start“, работи ли колата всъщност? Автомобилът е изключително комфортен, усещането при преодоляване на неравности, влизане в дупки по пътя или по-бързо шофиране по път с павета, е почти несравнимо.

Силуетът е изострен, нахакан, няма как да не забележите този Hyundai. Тестваме новия бензинов 1.4 T-GDI, произвеждащ 140 к.с., изкушаващ ни да избягаме от София за няколко часа и да се втурнем на юг. Пътувахме до село Бачево, без навигация, където чувството ни отведе, за да изпитаме този Hyundai във всяка среда.

Но после се върнахме в града, където изцяло новият i30 се чувства отлично. Като партньор на проекта на Дарик и egoist.bg Sofia Espresso Cup, автомобилът е денонощно с нас и попада във всички възможни градски ситуации. 8-инчов екран, който елегантно стои над таблото и е идеално видим за водача и пътниците, бързо се превръща в любима играчка както на пътниците, така и на шофьора. В отделен материал ще ви разкажем за интеграцията с Apple Car Play.

Не е тук мястото да разказваме за технологиите, които започват със система за разпознаване при умора на водача и съвсем не завършват с индикация за автомобил в мъртвата зона. Това, което ни харесва е да отворим панорамния покрив, нищо че понякога навън малко ръми, да включим мобилния си телефон и изберем примерно „Cold Little Heart“ на Michael Kiwanuka за привечерно шофиране в дъждовна София. Защото на следващата сутрин ставаме рано, пускаме си „The Best Is Yet To Come“ на Peggy Lee и поемаме към сутрешна еспресо среща.

Изцяло новият Hyundai i30 е тук. Всички снимки са с телефон Huawei P10.